Har du fått problem med att skicka e-mail?

Se nedan information från Allteles hemsida:

För att öka säkerheten för våra kunder har AllTele höjt säkerhetskraven för att skicka mail med AllTeles SMTP-server (utgående mailserver). Detta innebär att du behöver göra vissa förändringar i din mailklient (mailprogrammet, tex Outlook).

De ändringar som behöver göras är under inställningarna för Server för utgående mail, SMTP, i din mailklient. Där ska du välja att Utgående mailserver kräver autentisering.

Autentiseringen ska använda samma inlogg som du har för inkommande mail, dvs din mailadress som användare och ditt vanliga lösenordet till mailen som lösenord.

Om du har Outlook/Windows Mail behöver du inte fylla i dina uppgifter igen. Du kan enkelt bocka i ”Använd samma inlogg som för inkommande e-mail”.

För detaljerad hjälp i hur du utför denna uppgift, vänligen se Hjälp-sektionen i ditt e-mailprogram och sök på SMTP. Vill du ha bild på hur det ser ut för Outlook och Thunderbird, besök denna sida:http://mailtest.alltele.net/

Observera att ovan endast gäller de som har ett e-mailkonto via AllTele! Använder du annan e-mailadress så föreslår vi att ni använder den e-mailleverantörens SMTP-server.